Sodastream

Det finns idag flera varumärken på marknaden som tillverkar och säljer kolsyremaskiner. Att kolsyra sitt eget vatten är både smidigt, billigt och gott.

Det mest etablerade varumärket på marknaden är Sodastream men trots sitt framgångsrika koncept saknar varumärket idag en tydlig och stringent kommunikation. Som resultat upplevs Sodastream som spretigt och oengagerat.

Genom en uppdaterad visuell identitet, ett tydligt varumärkeskoncept och en intuitiv tjänst vill vi göra Sodastream till en självklar del i de svenska köken. Vi lanserar den nya identiteten tillsammans med en kampanj där tre limiterade smaker släpps. Med smakerna vill vi erbjuda alkoholfria alternativ till konventionella drycker som oftast dricks vid festliga tillfällen. Kampanjens syfte är att utmana betydelsen av begreppet ”bubbel” och istället få betraktaren att tänka på kolsyrade, alkoholfria alternativ från Sodastream. Lika festligt och lika gott!

Kreativt team

Filip Lööv
Stina Bergström
Pelle Evertsson