Du kan fortfarande lämna in sen ansökan till våra grundutbildningar!

Interrail

Ett hetare tonläge i klimatdebatten, skolstrejk för klimatet, och Språkrådet etablerar flygskam som ett nytt ord – det har aldrig funnits ett bättre tillfälle att introducera en konkurrent till utrikesflyget. Men det här är inte riktigt en introduktion, utan mer som att träffa en gammal barndomsvän som växt upp.

Trots ökad miljömedvetenhet har vi fortsatt flyga som aldrig förr. En trolig förklaring är att vi uppfattar flyget som det enda alternativet för en utlandssemester – detta trots att det redan idag finns möjlighet att se Europa utan att behöva kliva på ett enda flygplan.

“Tågluff” har inte samma klang som “semester”. Interrail förknippas idag med ungdomar som luffar runt med stora ryggsäckar och liten budget. På hemsidan framstår tjänsten som krånglig och det är svårt att förstå alla regler. Det är lätt att bli orolig för att allt ska gå fel, och ännu lättare att ge upp och stänga sidan. Genom att knuffa varumärket närmare flygets formspråk framstår Interrail som ett seriöst alternativ för utlandsresan. Det nya uttrycket är seriöst, tryggt och bekant.

Genom både väletablerade och pigga element framstår Interrail som en självklar utmanare. Ett nytt planeringsverktyg gör det lätt att boka och intuitivt att förstå vad alla detaljer kring Interrail-kortet innebär. En app som följer med dig på resan hjälper dig hitta rätt tåg, förstå när du ska kliva av, hitta andra resor, och fungerar som ett ankare på hela resan. Ett uppdaterat resekit bibehåller kärnan i Interrails ikoniska varumärke och tar med det på tåget till nutiden.

Kreativt team

Lisa Öberg
Emilia Rathcke
Sanna Morén
Henrik Jacobsson