Cirkus Cirkör

Vi vill se Cirkus Cirkör ta plats som “den nya cirkusen” och hjälpa dem att nå ut med sin breda verksamhet och sina ståndpunkter, både internationellt och på hemmaplan. Det nya varumärket ska vara sammanhållet, igenkänningsbart och tillkalla uppmärksamhet.

Cirkus Cirkörs verksamhet rymmer både en konstnärlig del, som producerar föreställningar, samt en pedagogisk del, som erbjuder cirkusgymnasium, kurser och workshops. Däremellan driver de olika forsknings- och utvecklingsprojekt med nycirkus som utgångspunkt. För att förenkla har vi gett varumärket tre ledord som förklarar verksamhetens delar: “Upplev” (föreställningar och event) “Delta” (kurser och workshops) samt “Bidra” (stödmedlemskap och donationer till organisationens projekt). Hela verksamheten bygger på deras värdeord: “uppkäftigt engagemang”, “kvalitativ galenskap” och “solidarisk individualism”. Vi har försökt översätta de orden till form och skapat ett nytt starkt uttryck som inte ber om ursäkt. Den identitetsbärande “Cirkör-röda” färgen har fått en uppfräschning och de nya grafiska elementen kommunicerar konstformens ständiga rörelse. Tonaliteten är både lekfull och professionell och skapar nyfikenhet för nycirkus, hos gamla som unga.

Kreativt team

Linn Kårelind
Jimmy Stolpe
Pär Ekengren
Charlotta Weinar