Trots att Stödlinjen nämns i nästan varje spelreklam för att uppfylla lagkrav är det få som vet vilka de är och vad de gör. Det visuella uttrycket upplevs som anonymt och utdaterad vilket gör att tjänsten riskerar att försvinna i bruset.
Stödlinjen behöver förhålla sig till hur spel om pengar har förändrats över tid. Det har blivit en normaliserad del av vardagen och marknadsförs ofta som underhållning.
Vi har arbetat med att ge Stödlinjen en mer mänsklig identitet. Genom en uppdaterad grafisk profil och en starkare närvaro i människors vardag, har vi skapat ett uttryck som speglar det stöd och den kompetens som redan finns idag samt gjort informationen på webbsidan lättare att ta till sig.
Det framtida varumärket bygger på närvaro, trygghet och igenkänning. Det ska vara en plats där människor vågar ta kontakt. Där ingen fråga är för liten och ingen fundering för stor. Det börjar med ett samtal i rätt riktning.
Kreativt Team
Lovisa Hedlund
Josefine Flodén
Rebecca Bodin
Karl Rohlén