Qvänum Mat och Malt är ett litet kombinerat bryggeri och bränneri från Västra Götaland. De brinner för god smak och arbetar hantverksmässigt med fokus på hållbarhet och närproduktion. I nuläget är det värderingar som varken varumärkeskänslan eller förpackningarna speglar och vi såg stora möjligheter för Qvänum att stärka och bredda sin målgrupp. För att uppnå det har vi tydliggjort varumärkets identitet med en ny logotyp, grafisk profil och förpackningar som förstärker varumärkesupplevelsen. Vi har fokuserat på att ge plats åt Qvänums unika smakexpertis för att locka en yngre målgrupp som bor i större städer och har ett växande intresse för mat och dryck.
För projektet har vi designat fyra öletiketter, en brännvinsetikett, två olika 4-pack till öl och en brännvinslåda med inramad frontöppning.
Josefine Ellegaard
Hamish Laurenson
Tindra Andersson
Natalie Bengtsson
Förpackningsdesigner