McKinley är ett friluftsmärke som ägs av Intersport och har funnits i snart 45 år. Det erbjuder ett brett sortiment av produkter för utomhusaktiviteter.
Mitt i en snabbt växande marknad för friluftsliv, där naturen blivit en plats för identitet, status och självutforskning, har McKinley ett starkt arv men saknar en tydlig riktning. Namnet bär på kraft – inspirerat av Nordamerikas högsta topp, även känd som ursprungsnamnet Denali.
Därför har namnbytet varit självklart, Denali är ett självsäkert och progressivt outdoor-varumärke som sänker trösklarna till friluftslivet. Vi skapar en äkta emotionell koppling till vår målgrupp och visar att äventyr inte behöver vara avancerat för att vara meningsfullt. Med tydlig visuell identitet och sammanhållen storytelling gör vi friluftsliv mer tillgängligt – oavsett om det sker i stan eller på fjället. Vi är det inkluderande alternativet som inspirerar fler att ta steget ut – en vän man alltid vill ha med sig på äventyret.
Kreativt Team
Michael Gyde
Tilde Jacobson
Lovisa Sundahl
Alexandra Fernlöf