Dalhalla

Dalhalla är en unik utomhusarena i ett nedlagt kalkbrott i skogen utanför Rättvik i Dalarna. Arenans mått och form skapar ett gyllene snitt för musik och de skrovliga kalkstensväggarna gör att platsen får en otrolig akustik. Varumärket idag saknar en tydlig grafisk profil och enhetlig marknadsföring där det unika med platsen glömts bort. Syftet med den nya identiteten är att lyfta Dalhalla som plats och skapa ett starkt visuellt uttryck där Dalhalla blir en tydlig avsändare. Genom att ha tagit detaljer från Dalhalla såsom kalkbrottets form, kalkstensväggarna och arenan som mystisk plats, har vi tagit fram en ny grafisk identitet som återspeglar det unika i Dalhalla. Nu lyfter vi Dalhalla till 2022.

Kreativt team

Anna-Karin Näsman
Emelie Westin
Louise Rodung
Nanna Jakobsson

Utbildning

Grafisk formgivare/tekniker