Se presentationen av examensarbetet för Digital Designer och Förpackningsdesigner

Cargobike

Cargobike of Sweden grundades redan 2007, då var varumärket pionjärer inom lådcyklar i Sverige. Sedan dess har de utvecklat och förbättrat sina modeller och är idag landets ledande varumärke för eldrivna lådcyklar.

Men under de senaste åren har lådcykeln gått från att vara ett funktionellt transportalternativ till att bli en symbol för en medveten och urban livsstil. Målgruppen som har varit densamma sedan starten söker idag inte bara cyklar av hög kvalitet, de vill också känna samhörighet med varumärkets identitet, kommunikation och värderingar.

Vi har tagit fram en ny urban och samtida varumärkesidentitet med fokus på spontanitet, frihet och rörelse. Rörelse handlar inte längre om transport utan om att ta sig fram i livet med medvetenhet och stil. Vi har skapat en ny webbsida där vi utmanar traditionella e-handelskonventioner, samt förtydligat Cargobikes kommunikation till målgruppen. I den nya identiteten lyfter vi det som betyder mest: cyklarnas funktionalitet, kvalitet och framförallt den livsstil som en Cargobike möjliggör.

Pack it. Live it. Cargobike.

Kreativt Team
Theres Edman
Jennifer Hagman
Daniela Cruse

Utbildning

Digital Designer

Klass

YH23DD

Kurs

Examensarbete