Arilds Vingård är beläget på Kullabygden vid Skånes nordvästra kust, med 125 000 vinstockar är de en av Sveriges största vingårdar. Verksamheten har under åren utvecklats och idag hittar man också glamping, hotellverksamhet och restaurang.
Naturbevarande resmål och vinturismen har blomstrat och blivit allt mer populär. Resenärer lockas till olika vinregioner för att utforska vingårdar, njuta av lokala viner och lära sig om vinframställningens konst. Detta har gjort att vi har intagit en ny era där människor söker sig till naturupplevelser samt strävar efter avkoppling och fridfullhet.
Vi har tagit fram en ny visuell identitet i syfte om att stärka Arilds Vingårds position på marknaden för att nå en bredare målgrupp. Vi har också skapat en mer användarvänlig och integrerad bokningsupplevelse genom att effektivisera och optimera bokningsflödet. Projektet har även inkluderat att uppdatera deras digitala närvaro där vi har arbetat med hur Arilds Vingård ska kommunicera med sina gäster.
Julia Jönsson
Marielle Dahlgren
Markus Hedin
Thanyapong Pruekwatcharakun