Lägga till lista med start och slut datum för alla kurser.
Sortera efter kolumner.
Fixa så det bara finns en spara-knapp på kurssidan.
Lägga in länkarna till teams för varje kursplan.
Lista utvärderingar under respektive kurs. (länk till it´s?)
HVS2003 Koncept, Idé och Storytelling 25 poäng , sida 1(2)
Syfte & Mål
Kursen ska ge den studerande kunskaper för att skapa koncept och idéer för kampanjer. Kursen ska även ge kunskaper i hur man genom berättande bygger ett varumärke. Den studerande får färdigheter i att skapa kreativa koncept och idéer i marknadsföringssyfte. Kursen ger grundläggande kunskap om dramaturgiska teorier och kännedom om olika berättarmodeller.
Kunskaper
om teorier i dramaturgiska berättarmodeller.
om teorier i storytelling som varumärkesbyggare.
om hur man tar fram idéer och koncept för reklamkampanjer.
om olika verktyg för kreativa processer.
om hur man planerar och genomför en kampanj.
om hur man anpassar en kampanj efter mottagare och medieval.
Färdigheter
i att forma en berättelse som fångar mottagarens intresse.
i att med hjälp av berättarteknik bygga ett varumärke.
i att praktiskt planera och genomföra en kampanj.
i att presentera och visualisera en kampanj för en beställare.
Kompetenser
att utifrån mottagare och användare skapa en berättelse kring ett varumärke.
att kunna påverka en målgrupp mot önskat resultat med hjälp av storytelling.
att med hjälp av en kampanjplan skapa strategier för varumärkets uppbyggnad.
att på ett strategiskt sätt kommunicera och forma ett varumärke.
HVS2003 Koncept, Idé och Storytelling 25 poäng , sida 2(2)
Betygsskalor
På denna kurs tillämpas den tregradiga betygsskalan VG, G, IG. Betygskriterier för olika betygsgrader.
För betyget G: Den studerande har grundläggande kunskaper, färdigheter och kompetenser inom Koncept, Idé och Storytelling, där samtliga delmoment måste vara bedömda med minst G. Validering/komplettering efter utsatta tidsramar kan bara ge betyget G.
För betyget VG: Den studerande har fördjupade kunskaper, färdigheter och kompetenser inom Koncept, Idé och Storytelling, där samtliga delmoment måste vara bedömda med minst G och övervägande med VG. Momenten måste genomföras inom utsatta tidsramar. Den studerande kan på ett tids- och resurseffektivt sätt utföra moment och självständigt välja och bedöma resultat.
Examinationsformer, kunskapskontroll
Underlag för bedömningen utgörs av indirekt bedömning vid projektarbete, tentamen, praktiska kunskapsprov, inlämningsuppgifter, rapportskrivning, validering, individuella- och/eller gruppredovisningar.