Lägga till lista med start och slut datum för alla kurser.
Sortera efter kolumner.
Fixa så det bara finns en spara-knapp på kurssidan.
Lägga in länkarna till teams för varje kursplan.
Lista utvärderingar under respektive kurs. (länk till it´s?)
DD2207 Gränssnittsdesign 30 poäng , sida 1(2)
Syfte & Mål
Kursen syftar till att den studerande ska få kunskap om scenariodesign, tjänsteutveckling, användarupplevelse (UX design) och interaktionsdesign. Den studerande ska få fördjupade färdigheter inom hela produktionskedjan av gränssnittsdesign (UX/UI), från interaktionsdesign, innehållsanpassning, digitala förlagor till olika produktionssätt för att färdigställa en webbplats för olika läsare. Den studerande ska även få grundläggande kunskaper i framtagande av interaktiva och animerade gränssnitt.
Kunskaper
alla faser i ett design- och utvecklingsprojekt.
behovsanalys av beställare och användare.
upplevelsedesign för skärmbaserade medier.
gränssnittsutveckling för digitala medier.
behovsanalys av kund.
Färdigheter
planera och genomföra ett design- och utvecklingsprojekt.
skapa prototyper och visualiseringar av appar och webbsidor i vanligen förekommande prototypprogramvaror.
genomföra tester av gränssnitt och användarscenarion.
skapa mockups i vanligen förekommande designprogramvaror.
Kompetenser
utifrån en behovsanalys kunna anpassa lösningar för användare.
kunna skapa en djupgående förståelse för användarnas behov och utifrån detta skapa optimala gränssnittslösningar.
DD2207 Gränssnittsdesign 30 poäng , sida 2(2)
Betygsskalor
Kursen bedöms med betygsskalan icke godkänt (IG), godkänt (G) och väl godkänt (VG).
För betyget G:
Den studerande har i en samlad bedömning påvisat grundläggande kunskaper, färdigheter och kompetenser inom kursens område.
Den studerande har delaktighet och närvaro under projekt och vid nyckelmoment enligt respektive kunskapskontroll.
Validering/komplettering efter utsatta tidsramar kan bara ge betyget G.
För betyget VG:
Den studerande har i en samlad bedömning påvisat fördjupade kunskaper, färdigheter och kompetenser inom kursens område. Momenten måste genomföras inom utsatta tidsramar. Den studerande kan på ett självständigt och tids- och resurseffektivt sätt utföra moment och självständigt välja och bedöma resultat.
Examinationsformer, kunskapskontroll
Underlag för bedömningen utgörs av löpande bedömning av projektarbeten, praktiska- och/eller teoretiska kunskapsprov och inlämningsuppgifter.
Delaktighet under projekt och vid nyckelmoment.
Validering sker genom genomförande av ordinarie delar av kunskapskontrollen.