Lägga till lista med start och slut datum för alla kurser.
Sortera efter kolumner.
Fixa så det bara finns en spara-knapp på kurssidan.
Lägga in länkarna till teams för varje kursplan.
Lista utvärderingar under respektive kurs. (länk till it´s?)
DD2208 Visualisering 30 poäng , sida 1(2)
Syfte & Mål
Kursen syftar till att de studerande ska få kunskap, färdigheter och kompetenser i animering, video och foto för användning i gränssnitt och sociala medier. Kursen innefattar animation för gränssnitt och innehåll i digitala- och sociala medier, foto- och filmarbete i studiomiljö, videoredigering, post-produktion för foto/film, enklare ljudredigering, storyboard och manus. Kursen innefattar också om format för vanligen förekommande sociala- och digitala medier.
Kunskaper
animationsprinciper
animation för övergångar, navigations-, mikro-, notifikationsanimationer i gränssnitt
animationer för att förstärka UX
ljussättning och komposition vid produktfoto i studiomiljö.
manus och bildberättande vid still- och rörlig bild.
Färdigheter
skapa animationer för gränssnitt med fokus på bra användarupplevelse.
skapa tydliga budskap för sociala medier med animation, film och foto.
fotografera i studiomiljö.
efterbearbeta bilder för skärm.
klippa och efterbearbeta film.
leverera/publicera rörligt material i vanligen förekommande digitala kanaler.
Kompetenser
kombinera olika tekniker för att skapa avancerat rörligt material.
kunna påverka en målgrupp mot önskat resultat med hjälp av historieberättande.
använda dramaturgiska hjälpmedel för att förstärka ett budskap.
DD2208 Visualisering 30 poäng , sida 2(2)
Betygsskalor
Kursen bedöms med betygsskalan icke godkänt (IG), godkänt (G) och väl godkänt (VG).
För betyget G:
Den studerande har i en samlad bedömning påvisat grundläggande kunskaper, färdigheter och kompetenser inom kursens område.
Den studerande har delaktighet och närvaro under projekt och vid nyckelmoment enligt respektive kunskapskontroll.
Validering/komplettering efter utsatta tidsramar kan bara ge betyget G.
För betyget VG:
Den studerande har i en samlad bedömning påvisat fördjupade kunskaper, färdigheter och kompetenser inom kursens område. Momenten måste genomföras inom utsatta tidsramar. Den studerande kan på ett självständigt och tids- och resurseffektivt sätt utföra moment och självständigt välja och bedöma resultat.
Examinationsformer, kunskapskontroll
Underlag för bedömningen utgörs av löpande bedömning av projektarbeten, praktiska- och/eller teoretiska kunskapsprov och inlämningsuppgifter.
Delaktighet under projekt och vid nyckelmoment.
Validering sker genom genomförande av ordinarie delar av kunskapskontrollen.