Värmlandstrafik

Värmlandstrafik är idag ett mycket mer utvecklat bussbolag än vad de ser ut att vara. Det har arbetat med de senaste lösningarna på bussarna men ligger efter när de kommer till digitala enheter. Det visuella manéret känns gammaldags och som något företaget själva målat fram. Värmlandstrafik är idag inte heller mer än vad ett bussbolag behöver vara, företaget gör inget för att underlätta eller förbättra resan för dess resenärer. Att åka buss kan vara en upplevelse utöver att ta sig från punk A till punkt B.

Vi vill att det nya varumärket i sin helhet ska visa på det positiva aspekterna av att ta sig fram med Värmlandstrafik och styrka känslan av Sveriges bästa bussbolag. Vem har exempelvis sagt att man inte kan turista med buss? För att hjälpa Värmlandstrafik styrka relationen med sina resenärer har vi tagit fram en busstidning som visar alla sevärdheter som finns att upptäcka runt om i landskapet. Vi vill även att resande med Värmlandstrafik ska känna att man vinner något på resan. Den nya appen samlar poäng på dina resor och hjälper dig inse vilken miljöinsatts du bidrar med. Ibland känns resandet hopplöst ändå, men sena och inställda resor kan istället komma med något gott. Poäng som motsvarar skadan hamnar automatiskt i din app som du kan välja att använda till olika ändamål.

Värmlandstrafik ska ta dig dit du ska, erbjuda underhållning under vägen och det ge dig det lilla extra som en resa i bilen inte kan göra.

Kreativt team

Se fler case här