Frebaco

Vi har skapat en ny identitet och en innovativ förpackningslösning med dosering där förpackningar och kommunikation ger konsumenten inspiration samt information om fördelarna med svenska spannmål.

Vi har valt att stärka Frebaco som varumärke, skapa en tydlig grafisk profil och utöka deras målgrupp. Genom att fokusera på en enhetligt design och en innovativ förpackningslösning med inbyggd dosering vill vi få upp konsumenternas ögon för Sveriges egna spannmålssorter. Doseringen förenklar för den stressade nutidskonsumenten men bidrar även till ett klimatsmart val då den minskar matsvinnet. Vi vill att de som väljer Frebaco för hälsan också ska inse värdet av produkten ur ett miljöperspektiv. Valet ska vara självklart; man ska inte behöva välja mellan ens egen och planetens hälsa.

Förpackningens nya utseende kommer att ta plats, synas i vardagen och på sociala medier. Vi ger Frebaco en unik möjlighet att ha en produkt i en ny förpackningslösning, som är spännande och användarvänlig.

Kreativt team

Se fler case här