Anamma

Fler och fler börjar tänka på miljön. Hur vi påverkar den och hur vi måste ändra vårt sätt att leva för att inte ta så stor skada på den. Människors konsumtion rubbar balansen i naturen och man kan se allt snabbare klimatförändringar. All koldioxidutsläpp orkar inte vår jord ta hand om, så vi måste hjälpa den och börja göra snälla val.

Det är ett faktum att köttproduktionen är en stor miljöbov och att vi behöver minska vår köttkonsumtion. Att äta vegetariskt börjar bli som en trend för att vara snäll mot miljön. Ett vegoföretag som därför visar att de inte bara bryr sig om djuren utan också om miljön skulle därför vinna på detta och kunna öka i sin försäljning.

Vi valde därför att jobba med Anamma som är ett svenskt vegoföretag och som försöker dra sitt strå till stacken när det gäller miljön, då de driver en av sina fabriker med vindkraft och som ligger här hemma i Sverige. De importerar torkade sojabönor från USA och Europa och inte från regnskogen.

Vi kan ta Anamma till nästa nivå, genom en miljösmart app som uppmuntrar människor att äta vego och därför bli miljösmart.

Kreativt team

Se fler case här